Az ötlet
Talán sokan emlékeznek még a Pharmador Kft-re, amelynek Budapesten a Gyömrői úton volt a bemutatóterme. A ContoDent Bt. születése ehhez a céghez nyúlik vissza. Az osztrák Pharmador cég a Sztrilich-családdal közösen létrehozott egy vállalkozást 1993-ben, amelynek (adótanácsadói végzettséggel is rendelkező) ügyvezető igazgatója lettem. Ez a cég fogászati kezelőegységeket, fogászati gépeket, anyagokat árult, amiket Ausztriából, az anyavállalattól hozott be. Amikor a vámok a Bokros-csomag következtében 1995. tavaszán jelentősen megnőttek, nagyon sok fogorvosban felmerült, hogy akkor vásárolna, ha valamilyen módon ezeket a vámmal megnövelt terheket legálisan csökkenteni lehetne - áfa-visszaigényléssel, gyorsított amortizációval - és a könyvelőjük hogyan tudná ezeket elszámolni? Innentől kezdve vált állandó tevékenységgé az értékesítés mellett az adó- és pénzügyi tanácsadás is a fogorvosi vállalkozások részére. Ekkor merült fel, hogy a Pharmador Kft. tevékenységei közé ezt az új tevékenységi kört hivatalosan is fel kellene venni. Az osztrák tulajdonos a gondolat elől mereven elzárkózott, ezért érdemes volt önálló vállalkozásba kezdeni.
A megvalósítás
Az Elméleti Tömb, a Mária utca, a Klinikák közelsége és a jó tömegközlekedés miatt helyszínként a józsefvárosi Kisfaludy utcára esett a választásunk, hiszen a főváros ezen részét a vidékről érkező ügyfeleink is jól ismerik. Tőke hiányában először csak béreltünk egy lakást és családi vállalkozásként 1995-ben megnyitottuk könyvelőirodánkat. Első ügyfeleinkkel az azóta eltelt évtizedek alatt szinte baráti viszony alakult ki. Kezdetben kollégák nélkül ketten végeztük a könyvelést, az ügyfelekkel való tárgyalásokon kívül a hivatalok, felkeresését. Elvittük helyettük a banki átutalásokat, és feladtuk a postát. Rövid időn belül megszaporodott az ügyfeleink száma annyira, hogy számítógépes könyvelési rendszerre tértünk át és fokozatosan bővíteni kellett az irodánk létszámát is. Egy évvel később a bérelt irodánkkal szemközti lakás megüresedett, megvásároltuk és jobb körülmények között ott folytattuk tovább a munkát.
Fejlődés
A ContoDent Bt-ét ketten hoztuk létre feleségemmel 1995-ben jegyezte be a Cégbíróság. A választott cégnévvel utalni szerettünk volna arra, hogy tevékenységünk a fogászati vállalkozások adózási, pénzügyi és jogi ügyeinek vitelére terjed ki.
Fejlődésünkben áttörést hozott, amikor Budapesten az egyik legkorábbi fogászati funkcionális privatizációban, 1995-ben édesapám, Dr. Sztrilich Péter is érintetté vált a Madách-téren. Kollégáival együtt többször kértek tőlem tanácsot szerződéstervezetek, jogszabályok értelmezésében, vállalkozási formák kiválasztásában.
Itt szereztem meg a fogászati privatizációhoz az elméleti ismeretek mellé a gyakorlati tapasztalatokat. 2001-ben ügyvédi szakvizsgát tettem és megnyitottam ügyvédi praxisomat - természetesen ugyanott, a Kisfaludy utcában, arra alapozva, hogy a könyveléssel minket megbízó ügyfélkörünknek ezzel további értékes szolgáltatást nyújthatunk. Az elképzelésünk bevált: ügyfeleink innentől kezdve valóban sokrétű szolgáltatást vehetnek igénybe, a könyvelésen túl többek között az adótanácsadás, praxisjog átruházási szerződések készítése és átvizsgálása, peres ügyekben fogorvosok képviselete, peren kívüli egyezségek előkészítése, privatizációs folyamatban jogi képviselet biztosítása is szerepel a tevékenységeink között. Az időzítés szerencsésnek mondható még azért is, mert abban az évben vált szabadon értékesíthetővé a praxisjog. Folyamatosan dolgoztam a praxisjog adásvételi szerződések elkészítésén. Ezen felül sok ügyfelünk kérte az egészségügyi államigazgatási szerv (régi neve: ÁNTSZ) felé történő, és egyéb engedélyezési eljárások elintézését, így azokat is elvállaltuk és eleget tettem számos felkérésnek, amelyek alapján az ország több pontján tartottam előadást a változó jogi környezethez való fogorvosi alkalmazkodásról. 1998. óta jelentek meg havi rendszerességgel szakmai cikkeim a Dentál Expressz újságban. A jogi fejezet szerzőjeként jegyzem a Soros Alapítvány által támogatott, "A fogászati privatizáció kézikönyve" című kiadványt, ami 1999-ben jelent meg. Az ott közreadott szerződésminta számos privatizációs folyamat elindulását segítette.
2003-ban a Semmelweis Egyetem oktatója lettem, ahol feladatom az egészségügyi jog, a munkajog és a betegjogok tantárgyak oktatása és vizsgáztatása.
Növekedés
2003. végére a nálunk könyveltető, egészségügyi vállalkozást folytató állandó ügyfeleink száma 100 fölé, könyveléssel és bérszámfejtéssel foglalkozó kollégáink száma pedig 7-re emelkedett.
Mivel a jogi háttér szorosan összekapcsolódik az adótanácsadással, a fogorvosi vállalkozások mélyreható gazdasági és szakmai ismeretével, az eltelt évtizedek alatt az egészségügyi hivatali rendszerek működésének kiismerésével, egyre több ügyfél jelentkezik Irodánkban eseti megbízásokkal is: cégalapítás fogászati szemszögből, praxisjog adásvételi szerződés készítése, munkaügyi perek és vagy üzletviteli tanácsadás, amely ami rendszerint egy aktuális, nehezen megoldható probléma feloldását is jelenti. A jelentősen megnövekedett ügyfélforgalom miatt az eddigi egy tárgyalóhelyiség kevésnek bizonyult.
Ezért átalakítást végeztünk, aminek eredményeképpen kettő tárgyalóhelyiség létesült, így ügyfeleink kényelmesen intézhetik nálunk ügyeiket.
Irodánk fejlődése folyamatos: míg a megalakulásunkkor még papíralapon, pénztárkönyvben vezettük a könyvelést, számlatömbből kitépett papíralapú számlákat kézzel könyveltünk ma már a mesterséges intelligenciát vesszük igénybe adótervezéshez, adóoptimalizáláshoz, aminek segítségével az ügyfeleink dönthetnek, hogy milyen adózási formát válasszanak? A könyvelésen-bérszámfejtésen kívül székhelyszolgáltatást is nyújtunk, aminek igénybevételével ügyfeleink helyett mindig átvesszük a postai küldeményeket. Megbízóink között megjelentek és egyre növekvő számban vannak jelen azok a hazánkban dolgozó, külföldi származású fogorvosok, akik a könyvelési-bérszámfejtési feladataikat angol nyelven kérik elvégezni.

Munkatársaink
- Dr. Sztrilich András Péter
- Sári Tímea Ilona
- Sztrinyi Eszter
- dr. Beliczai Tibor
- dr. Maráczi Ferenc
- Szolvik Éva
- Molnár Henrietta
- Bolgár Zsuzsanna
- Göcz Dóra
Céljaink
Céljaink ugyanazok, mint amik az Irodánk megalapításakor voltak: fogorvos megbízóink adó- és jogi ügyei nálunk a naprakész modern technika és folyamatosan képzett szakembereink közreműködésével biztonságban legyenek, így idejüket ne az adminisztrációra, hanem áldozatos segítő hivatásuk gyakorlására fordíthassák.